Thursday, March 25, 2010

Bila Kapten Pasukan Dodgeball KRT Pangkal Chuit berkata kata

Setelah terpilih untuk menubuhkan satu pasukan dodgeball bagi KRT Pangkal Chuit, Wan Mohd Sabri b Wan Sulaiman berumur 40 tahun telah diberi tanggungjawab untuk menerajui Pasukan Dodgeball bagi KRT ini.

Pengalaman lebih dari 15 tahun menjadi Guru, beliau adalah juga Guru kesenian and persembahan. Oleh yang demikan, beliau adalah o0rang yg menubuhkan pasukan FANFARE iaitu orang orang yang bertanggungjawab memberi kata kata semangat atau pasukan penyorak yang membawa gendang, kecapi dan sebagainya menyanyi dan melaungkan sorakan sebagai memberi tenaga dan aura untuk para pemain kampung ini lawan berhabis habisan dan mencapai kemenangan...

Pasukan FANFARE dibawah ajaran dan tunjuk ajar beliau untuk KRT Kampung Pangkal Chuit ini dipilih berdasarkan orang orang atau individu yang mempunyai ruang dan masa terluang untuk berlatih dan hampir kesemua ahli berumur lebih dari 20 tahun. Cikgu Wan Sabri hanya mengambil masa seminggu untuk menubuhkan kumpulan FANFARE dan ianya amat mudah kerana KRT Kampung Pangkal Chuit banyak mempunyai belia belia yang cergas dan berwibawa...


Untuk kejohanan yang bakal berlangsung di Zon Timur, pada bulan april nanti, pasukan FANFARE telah mencipta beberapa lagu sorakan yang mana mnggunakan muzik dikir barat sebagai asas seni persembahan yang akan ditonjolkan. Dalam pemerhatian Cikgu Wan Sabri, beliau mengatakan bahawa untuk pasukan dodgeball, kesemua pemain memberikan komitmen seratus peratus tetapi tidak bagi pasukan FANFARE dimana masih ada lagi individu yang malu malu untuk membuat persembahan.



Latihan demi latihan dibuat tetapi suara masing masing dijaga untuk digunakan pada hari pertandingan dan dapat menyesuaikan persembahan dan nyanyian pada hari perlawanan. Pada 26 March 2010, ada perlawanan persahabatan antara KRT terlibat seluruh negeri Kelantan untuk perlawanan dodgeball dan harapan Cikgu Wan Sabri sebagai Kapten dan juga pengurus pasukan Dodgeball Pangkal Chuit agar semua orang dapat menimba pengalaman antara satu sama lain dan bekerjasama kerana kita adalah satu bangsa, dibawah satu payung Negeri dan saudara sesama insan.

No comments:

Post a Comment