Friday, April 9, 2010

Klinik Desa Jakar dalam kawasan KRT Pangkal Chuit diubahsuai

Sementara kita asyik berbicara tentang sukan dodgeball yang hanya tinggal beberapa hari lagi akan berlansung di Kuala Terengganu, saya ingin berbicara tentang perkara perkara yang berlaku di sekitar kawasan KRT Pangkal Chuit.

Setelah hampir 16 tahun Klinik Desa Kampung Jakar yang terletak di kawasan KRT pangkal Chuit beroperasi, kini Klinik itu sedang dibaik pulih dan diberi wajah baru dengan menggantikan dinding kayu yg menjadi bahan binaan asal untuk bangunan klinik desa dengan dinding konkrit dan simen.



Kerja kerja merombak dan membuang dinding dinding kayu yang telah reput dan usang dilakukan oleh sekumpulan 8 orang pekerja binaan yang telah dupah oleh kementerian kesihatan negeri Kelantan yang mana kesemua pekerja bukanlah anak jati KRT Kampung Pangkal Chuit dan berasal dari daerah daerah lain. Kerja kerja pembinaan bermula jam 8.00 pagi hingga 6.00 petang.



Walaupun kerja kerja pembinaan memang amat membisingkan dan menyakitkan telinga khususnya telinga saya sendiri kerana rumah saya berada betul betul disebelah Klinik itu. Namun saya tetap berbangga sekiranya binaan bangunan baru untuk Klinik Desa Jakar cantik dan kewujudannya semakin memberi manfaat kepada seluruh KRT Pangkal Chuit dan kawasan sekitarnya.

Mofash

1 comment:

  1. The new craps craps in Las Vegas | Dr.MCD
    Las Vegas 충청남도 출장샵 casinos have finally 전라북도 출장안마 started with an 제주 출장샵 open mind in 2020. Now the craps game 밀양 출장마사지 is back in town! and in the area that 수원 출장안마 is most popular,

    ReplyDelete