Friday, April 2, 2010

Rumah rakyat termiskin Hadiah Dato' Seri Mustapa b Mohamed utk Che Mat Razami b Che Pa

Keluarga Che Mat Razami adalah sebuah keluarga besar dimana dia telah dikurniakan 12 cahayamata lelaki dan perempuan. Usia anaknya yang paling tua adalah 24 tahun dan yang termuda berusia 2 bulan. Bagi yang sulung, anaknya sudah bekerja untuk menyara keluarganya yang ramai. Usia Che Mat razami b Che Pa ialah 49 tahun dan isterinya Sakila bt Hussin adalah 41 tahun.

Apabila Dato' Seri Mustapa Mohamed tiba di lokasi, Dato' Seri bersalaman dengan semua penduduk kampung yang datang untuk memeriahkan sambutan Menteri turun padang melawat kawasan tetangga yang amat jarang sekali berlaku. Setelah itu, Dato' Seri telah diminta untuk memaku salah sebuah dinding rumah yang dihadiahkan kepada keluarga Che Mat Razami.


Bersalaman bersama penduduk kampung.


Dato' Seri Mustapa Mohamed bersama penerima rumah rakyat termiskin Che Mat Razami

Semoga ini akan menjadi kenangan yang tidak akan dilupakan oleh keluarga Che Mat Razami. Setelah itu, Dato' Seri memasuki rumah tersebut dan meninjau seluruh ruang yang ada.




Setelah berkenalan dan menemubual keluarga Che Mat Razami dan Isterinya Sakila bt Hussin, beliau melawat sekitar kawasan rumah tersebut dan akhirnya temuramah eksklusif dari RTM bersama Dato' Seri Mustapa dan keluarga Che Mat Razami dirakam.



Temuramah oleh Berita RTM

Setelah menghabiskan masa lebih kurang 40 minit dirumah keluarga Che Mat Razami b Che Pa, Dato' Seri Mustapa b Mohamed telah dijamu oleh ahli jawatan kuasa KRT Pangkal Chuit dengan menyediakan bihun goreng dan kuih tradisional seperti karipap dan pulut bakar. Setelah menghabiskan minuman dan makanan serta berehat hampir 10 minit, Dato' Seri berangkat meninggalkan kawasan Rukun Tetangga Kampung Pangkal Chuit dan menuju ke destinasi lain.




Dato' Seri Mustapa Mohamed meluangkan masa bersama rakyat tanpa sebarang jurang pangkat dan usia.

Sesungguhnya penduduk kampung pangkal chuit amat berterima kasih dengan sumbangan dan kesudian Dato Seri turun padang melawat kawasan KRT kampung kami dan berharap agar Dato' Seri tidak serik untuk datang melawat lagi ke kampung kami.

Kalau ada sumur di Ladang....
Bolehla saya menumpang mandi...
Kalau ada umur yang panjang..
Moga kita kan bertemu lagi...

Mofash

No comments:

Post a Comment