Thursday, April 29, 2010

Ulasan Perlawanan ke-3 Pelakar Berdesum melawan Gajah Nelang dari Kuala Terengganu, Terengganu

Usaha tuan pengerusi KRT Pangkal Chuit untuk menubuhkan pasukan dodgeball adalah sebenarnya amat rumit…kawasan kampong kami boleh dikategorikan sebagai kawasan yang terpencil namun En Wan Adnan b Wan Aziz yakin dengan apa yang hendak diusahakan dan bantuan daripada Jabatan Perpaduan maka Pasukan Dodgeball KRT Pangkal Chuit tertubuh.

Terbukti apa yang telah diusahakan tidak sia siaa apabila game ke-3 kami melawan pasukan Gajah Nelang dari Negeri orang minyak, Terengganu telah mencatatkan 5-0 bagi pihak perempuan dan tambahan 4-0 mata bagi perlawanan pihak lelaki….sesungguhnya latihan bertubi tubi yang telah diasak untuk para pemain membuahkan hasil kerana kami layak untuk ke peringkat semi final.

Harapan agar pasukan kami akan terus mengejar juara dan mempamirkan persembahan terbaik. Sukan dodgeball ini amat bermakna dan kami amt berterima kasih kepada Malaysian Association of Dodgeball dan juga Jabatan Perpaduan Malaysia kerana member peluang kepada KRT kampong kami mempersembahkan sukan ini dengan jayanya.
Ini adalah rentetan peristiwa sepanjang kejohanan yang berlansung dari pagi hingga ke tengahari.


Pasukan perempuan Pelakar Berdesum


Pasukan lelaki Pelakar Berdesum


Fanfare Pelakar Berdesum

Juru ulas pelakar berdesum ahmad mahmood tidak memakai topi berbaju merah
Harapan Pasukan Dodgeball KRT Pangkal chuit adalah untuk menjadi juara dan mewakili zon timur tapi kami akan terus tetap berusaha dan membuktikan kebolehan yang kami ada.

Terima kasih diucapkan kepada semua untuk peluang yang diberikan dan kami amat menghargai segala usaha untuk mewujudkan perpaduan diantara semua masyarakat Malaysia khususnya Negeri Pahang dan Terengganu yang berada di zon timur…..Satu Malaysia telah kita jaya kecapi…..marilah kita mengeratkan lagi ikatan ini dengan mengadakan sukan ini lagi pada masa akan datang.

No comments:

Post a Comment