Thursday, April 29, 2010

Ulasan Permainan Pertama menentang Cobra Berkat dari Maran, Pahang Darul makmur

Tepat pada jam 9.00 pagi dibawah matahari yang mula bersinar dan memanaskan segala yang ada dimuka bumi Kuala Terengganu, Pasukan perempuan bawah 20 tahun Pelakar Berdesum mula mengambil tempat menentang Pasukan Cobra Berkat yang berasal dari Maran, Pahang.

Pasukan Pelakar Berdesum diketuai oleh Hajar yang memakai jersi no 15, dan dianggotai oleh Amierah no 10, Fazeela no 14, Are you bernombor 11, Nurul bernombor 12 dan Ayu.


Permainan berlangsung sebanyak 4 game dan game pertama telah dimenangi oleh Pasukan Pelakar berdesum…mungkin kerana terlalu yakin dengan kebolehan diri, akhirnya pasukan perempuan pelakar berdesum gagal memenangi game ke-2, ke-3 dan ke-4.
Pasukan Dodgeball perempuan Cobra Berkat gagah memenangi dengan menggunakan taktik tersendiri dengan melakukan gerakan yang mengelirukan. Akhirnya pada perlawanan dodgeball antara pasukan perempuan, Cobra Berkat telah memenangi perlawanan dengan mata 3-1.


Perlawanan diteruskan dengan pasukan lelaki Pelakar Berdesum dan pasukan lelaki diketuai oleh Tarmizi yang memakai baju bernombor 6, Azim bernombor 9, adha bernombor 3, saufiq bernombor 2, farisin bernombor 8 dan usop bernombor 5.
Sesungguhnya perlawanan ini amat sengit namum ketiga tiga perlawanan telah dimenangi oleh pasukan lelaki pelakar berdesum dengan keganasan dan ketangkasan azim, usop dan saufiq yang telah berusaha menyerang dan bertahan sehingga akhir….
Mata untuk perlawanan pertama adalah 4-3 dan ianya dimenangi oleh pasukan kebanggaan kami…Pelakar Berdesum untuk KRT Pangkal Chuit. Machang, Kelantan.

No comments:

Post a Comment